Průzkum trhu - jaká je cena?

před 1 měsícem | Průzkum zákazníků

Zcela upřímně, ty nejlevnější se pohybují kolem 30 000 korun. Cena průzkumů je jednou z hlavních příčin, proč si malí podnikatelé volí levnější cestu interní realizace. Na co si ale dávat pozor, pokud jste nikdy předtím průzkum neprovedly a jak se zdánlivě levnější cesta může několikanásobně prodražit? Pokud se, ať už z finančních nebo jiných důvodů rozhodnete pro průzkum svépomocí, potřebujete lidské a časové kapacity a umět si je dobře naplánovat. V takovém případě nabízíme naši podporu formou školení a konzultací po celou dobu realizace.

A co vlastně obnáší cena, resp. jaké jsou náklady průzkumů a proč si zrovna telefonický průzkum vybrat jako efektivní nástroj sbírání dat? Hlavní složkou ceny jsou mzdové náklady na telefonisty a jejich vyškolení v dané oblasti, protože i když se zdá online cesta sběru dat levnější a rychlejší, je v segmentu B2B velmi neefektivní. Tak za prvé, online dotazníky nevíte zacílit na ty správné lidi ve firmách, kteří o dané problematice rozhodují a mají v ní relevantní znalosti. Je o dost těžší pohlídat si online to, aby Vám dotazník vyplnilo například 100 majitelů firem v oblasti výroby nábytku s obratem do 100 milionů korun. Také ochota lidí vyplňovat dotazník online je velmi malá. Běžně se nám stává u telefonických průzkumů, že nás relevantní osoba odkáže poslat dotazník emailem a věřte nám, zkoušeli jsme tak dotazníky zaslat s tím, že nám respondent telefonicky slíbil, že dotazník vyplní, no nestalo se tak, resp. se tak stává ve velmi malém procentu případů. Takže konec konců to, kolik času strávíte produkcí perfektního online dotazníku a distribucí relevantním respondentům se nemusí vrátit v očekávané efektivitě, kterou máte jistou u telefonického dotazování.

Používáním stránek provozovaných rivalup.cz souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zabezpečit lepší služby. Víc informací