JAK JSME DIGITÁLNÍ AGENTUŘE POMOCÍ ANALÝZY KONKURENCE ZVÝŠILI TRŽBY O +20%

před 3 měsíci | Novinky

Pokud jen vstupujete na trh, nebo už máte rozběhnutý fungující byznys, analýza konkurence je ideální nástroj pro monitorování trhu a zároveň získání více zákazníků. Naleznete tak informace typu co na trhu konkurentům funguje, co naopak nefunguje, a zjistíte reálné potřeby zákazníků v konkrétním oboru.  Zejména v v aktuálním období korona krize je důležité vědět, jak se trh mění a jaké problémy firmy řeší. Stejně tak byl zvědavý i náš klient působící v oblasti digitálního marketingu. Pojďme si představit tři kroky, kterými jsme mu pomohli získat více zákazníků a zvýšit tržby o celých 20%.

  1. Prozkoumali jsme nabídky a komunikaci jeho konkurentů – jsme toho názoru, že nejlepší je učit se z chyb druhých, ne z těch vlastních. Inspirovat se z marketingových technik, které dobře fungují jiným, nesvědčí o tom, že nejste kreativní nebo unikátní. Vždyť proč vymýšlet něco, co už někdo jiný vymyslel?

Tvářili jsme se, že jsme potenciální zákazník vybraných digitálních agentur. Jejich konkrétní nabídky a komunikaci jsme pak porovnávali, inspirovali se z nich a zkoumali jsme marketingové strategie, které na nás použili. Tím jsme provedli monitoring trhu a zjistili jsme, kde se nachází náš klient, a jaké jsou na trhu nedostatky. 

Většina agentur nám na poptávku odpověděla do dvou dnů, některé agentury jsme však museli po týdnu urgovat. Dvě ze zkoumaných nám i po druhé urgenci vůbec neodpověděly. Další dvě agentury nás odmítly – jedna z kapacitních důvodů a druhá z důvodu, že máme malý rozpočet na marketing a finančně si je tak nemůžeme dovolit. 

Přesně polovina ze zkoumaných firem se hned na začátku zaměřila na Google Analytics, na základě kterého nám pak sestavily nabídku. Celých 75 % agentur nám před zasláním nabídky navrhlo video hovor nebo osobní setkání. 

Pouze 20 % poptaných společností nám neposlalo žádnou prezentaci a své nabídky zaslaly jen v těle emailu. 

Zajímavá fakta z nabídek digitálních agentur k inspiraci nejen v tomto oboru:

  • reporting je dobré zmiňovat už v první nabídce. Zákazník je tak ujištěn, že výsledky spolupráce může kvalitně měřit.
  • u jedné nabídky nás zaujalo grafické procentuální rozdělení rozpočtu klienta na část, která se zaplatí za média a část, která se zaplatí za správu. 
  • je dobré ukázat klientovi, že se o jeho obor zajímáte. Proto by v konkrétní nabídce pro určitého klienta měly být Vaše reference hlavně z jeho oboru. Pokud takové nemáte, ukažte klientovi skutečný zájem o jeho obor jinak – například jedna z agentur nám poslala tematické fotografie jejího týmu.
  • v souvislosti s fotkami, jen čtvrtina firem měla ve své nabídce nebo na svých stránkách fotky svého týmu. Myslíme si, že nikdy není na škodu, když Váš klient vidí, s kým bude v budoucnu spolupracovat. 
  1. Ptali jsme se přímo zákazníků agentur – krátkým dotazníkem jsme od nich zjišťovali, proč si své dodavatele digitálního marketingu zvolili, jak a mezi kterými se rozhodovali a jak jsou aktuálně spokojeni se svým marketingem.

Z výzkumu vyplynulo, že 75 % dotázaných firem marketing plně outsourcuje. Zjistili jsme také dva hlavní rozhodující důvody při výběru outsourcovaných agentur a průměrnou spokojenost s nimi – ta byla 70 %.

Našli jsme také oblasti marketingu, které společnosti považují za nejvíce důležité, a jaké problémy v marketingu aktuálně nejvíc řeší nebo to, kolik do marketingu ročně investují. 

  1. Kontaktovali jsme potenciální zákazníky – všechny informace, které jsme získali z předchozích dvou kroků, jsme použili a kontaktovali potenciální zákazníky našeho klienta. Věděli jsme tak přesně, na co se zaměřit u prodeje, jaká jsou slabá místa na trhu, co firmy reálně řeší a je pro ně důležité a co na zákazníky v tomto oboru s jistotou funguje. Také jsme sestavili nový a efektivní marketingový plán a nabídky, které byly přesně na míru potenciálních zákazníků. 

Výsledek byl excelentní a našemu klientovi se za dva měsíce průzkumu zvýšily tržby o 20 %.

Pokud máte zájem o bližší informace k průzkumu nebo můžeme něco podobného udělat i pro Vás, neváhejte nás kontaktovat, konzultace jsou zdarma.

Používáním stránek provozovaných rivalup.cz souhlasíte s používáním cookies, které nám pomáhají zabezpečit lepší služby. Víc informací